• 3
Ο αυτισμός σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε στην Αμερική έχει φτάσει σχεδόν στο 2,5% των γεννήσεων που σημαίνει ότι σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας.
H αντιμετώπιση των δυσκολιών που μπορεί να συνοδεύουν τον αυτιστικό έρχεται με την έγκαιρη παρέμβαση και πρόληψη που αρκετές φορές μπορεί να προλάβει την θεραπεία αυτών, δεδομένου ότι σημάδια κάνουν την εμφάνισή τους από τη βρεφική ηλικία. Ο αυτισμός υπάρχει μέσα από τη μήτρα. Το ευχάριστο στη χώρα μας είναι οτι υπάρχει δυνατότητα διάγνωσης ακόμα και στα δυο πρώτα χρόνια ζωής του παιδιού όπου και μπορεί μετέπειτα να ξεκινήσει η πρώιμη παρέμβαση.
Ο αυτισμός είναι διαταραχή της κοινωνικής επικοινωνίας και συγκεκριμένα της κοινωνικότητας που είναι η ικανότητα του ατόμου να προσαρμόζεται στις κοινωνικές συνθήκες και η επιθυμία του να συνάπτει φιλικές σχέσεις και να συμμετάσχει σε κοινές δραστηριότητες. Μία δεξιότητα που όλοι γενετήσια έχουμε μέσα μας. Ο αυτισμός ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΟΜΙΛΙΑΣ. Υπάρχουν χιλιάδες παιδιά και ενήλικες στο φάσμα του αυτισμού που έχουν τέλεια άρθρωση και ομιλία.
Επισης,
ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΥΤΙΣΤΙΚΟΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΜΙΛΗΣΟΥΝ! Το πρόβλημα με τον αυτισμό βρίσκεται στη χρήση της γλώσσας, τις λεκτικές αλλά και εξωλεκτικές συμπεριφορές, ύφος χροιά, νοήματα… Όπως καταλαβαίνουμε πρόκειται για ένα τεράστιο και συνάμα ανεξερεύνητο φάσμα το οποίο εμπεριέχει δύο μεγάλες κατηγορίες. Τον λειτουργικό αυτισμό με κανονική ομιλία, που είναι άτομα τα οποία έχουν αδίκως χαρακτηριστεί δύστροπα, περίεργα, στωικά, μονόχνοτα, αντικοινωνικά, παράξενα, μοναχικά κ.α Και τα άτομα με περισσότερες αισθητηριακές δυσλειτουργίες που παρουσιάζουν και άλλα συνοδά προβλήματα λόγου, γλωσσικά, φωνολογικά, συντακτικά, γραμματικά καθώς και ψυχοσυνασιθηματικα, μέχρι και ολική απουσία λόγου και ομιλίας όταν δεν τους παρέχεται ουσιαστική βοήθεια, οι επονομαζόμενοι χαμηλά λειτουργικοί αυτιστικοί.
Τα παιδιά αυτά διαθέτουν μοναδικές δεξιότητές που κατά καιρούς σε όλη την ανθρωπότητα τους έχουν καταστήσει ικανούς να φτάσουν σε κορυφαίο επίπεδο τις ενασχολήσεις τους και να κατακτήσουν επαγγελματικές θέσεις σε παρά πολύ νεαρές ηλικίες αρκεί η κοινωνία να μπορέσει να διώξει μια για πάντα τα ταμπού της διαφορετικότητας και να επιτρέψουμε επιτέλους στα άτομα με ιδιαιτερότητες να κυκλοφορήσουν ανάμεσά μας με ίσα δικαιώματα στην ελληνική κοινωνία όπου δυστυχώς όποιος διαφέρει τιμωρείται και περιθωριοποιείται κοινωνικά. Τότε και μόνο τότε, θα μπορέσουμε σαν πολιτεία να χτίσουμε τις κατάλληλες υποδομές έτσι ώστε τα χαμηλά λειτουργικά άτομα του φάσματος να μπορέσουν να αυτονομηθούν ή και να αποκατασταθούν ακόμα και επαγγελματικά όπως σε προηγμένες χώρες ήδη έχουν αρχίσει μικρά αλλά γενναία βήματα προς εκπλήρωση αυτού του στόχου.
Δίνω λοιπόν τη σκυτάλη στους γονείς και συνοδούς των ατόμων με αυτισμό ότι με την κατάλληλη εκπαίδευση και πρώιμη παρέμβαση οι δυσκολιες στο εδαφος του αυτισμού μπορεί αντιμετωπίζονται.
Πρώτο βήμα είναι η αποδοχή και η πρώιμη παρέμβαση, δουλειά από το οικογενειακό περιβάλλον αφού προηγουμένως έχει προηγηθεί η συμφιλίωση με την ιδιαιτερότητα του παιδιού μας για να μπορέσουμε να απολαύσουμε τα μικρά καθημερινά « δώρα» που η διαταραχή αυτή μπορεί να μας δώσει. Γιατί… κάθε παιδί είναι ένα θαύμα της φύσης και ΤΟ «ΜΗ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΟ» είναι δημιούργημα του ανθρώπου και ΕΙΝΑΙ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΟΥ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ αφού η φύση, πρωτίστως, κατέχει το δικαίωμα της ποικιλομορφίας, Γεγονός που κανένας δεν μπορεί να της το στερήσει.
Συμπτώματα που να σας ανησυχούν:
*Ακατάλληλη χρήση παιχνιδιών
*Υπερκινητικότητα – παθητικότητα
*Αδυναμία σχέσης με τρίτους
*Ακατάλληλο γέλιο
*Ακατάλληλο κλάμα
*Αδικαιολόγητο κλάμα
*Υπερευαισθησία σε θορύβους – ήχους
*Υπερβολική Αντοχή σε θορύβους – ήχους
*Δυσκολία διαχείρισης αλλαγών της ρουτίνας
*Φτωχή ή παντελής απουσία ομιλίας
*Παράξενο δέσιμο με αντικείμενα
*Έλλειψη αίσθησης κινδύνου
*Παθητική απόκριση στο χαμόγελο από βρεφική ηλικία
*Όχι ή μη οργανωμένη βλεμματική επαφή
*Όχι απάντηση με χαμόγελο, στο χαμόγελο, σε οικείους ήχους, σε οικεία παιχνίδια ή πρόσωπα.
*Απαθές βρέφος στην αγκαλιά των γονέων.
*Δεν επιζητά να είναι με άλλους στο δωμάτιο
*Μετά τον έβδομο, όγδοο μήνα ζωής δεν αναζητά άτομα οικεία όταν φεύγουν από το μέρος του
*Στερεότυπο παιχνίδι
*Εμμονές
*Τελετουργικές κινήσεις
*Απομόνωση
*Δε γυρίζει στο όνομά του.
Τέλος επειδή πολλοί γονείς ανησυχούν οταν το παιδί δε μιλά πριν από τα δυο έτη,
τονίζω,
ότι αυτό,
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΕΙΚΤΗΣ ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΑΝΗΣΥΧΕΙ.
Συχνά συναντάμε παιδί που στα δυο του χρόνια λέει 50 λέξεις και μπορεί να είναι αυτιστικό και να χρήζει παρέμβασης και άλλο, στην ίδια ηλικία να μη λέει καμία λέξη, μη αυτιστικό και μάλιστα να μη χρειάζεται θεραπεία.
Η επίσκεψη στον ειδικό μόνο καλό μπορεί να κάνει.
ΜΙΛΗΣΤΕ ΓΙΑ ΑΥΤΟ! ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ !
Ο Αυτισμός δεν είναι το τέλος του κόσμου!
Μποχατζιάρ Σπ. Ευαγγελος
©All rights reserved. mpoxatziar.gr2022.
el
0
    0
    Καλάθι
    Το καλάθι είναι άδειοΕπιστροφή στο βιβλίο