• 91

 

 

 

ΣΗΜΑΝΤΙΚΈΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΥΤΙΣΜΟ – ΠΡΏΙΜΑ ΣΗΜΆΔΙΑ:
Αρχικά θα ήθελα να σας τονίσω πως οι Αυτιστικοί μιλούν, ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΤΕ!!!
Με την κατάλληλη υποστήριξη και θεραπεία όσο πιο άμεσα γίνεται!!!
Σημαντικές πληροφορίες και συμπτώματα για τον Αυτισμό που όλοι πρέπει να γνωρίζουμε:
Ο αυτισμός σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε στην Αμερική έχει φτάσει σχεδόν στο 2,5% των γεννήσεων που σημαίνει ότι σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας έχει πλέον πάρει διαστάσεις παγκόσμιας επιδημίας. H αντιμετώπιση έρχεται με την έγκαιρη παρέμβαση και πρόληψη που αρκετές φορές μπορεί να προλάβει την θεραπεία ή ακόμα και το ίδιο το πρόβλημα, αφού σημάδια κάνουν την εμφάνισή τους από τη βρεφική κιόλας ηλικία δεδομένου ότι ο αυτισμός υπάρχει μέσα από τη μήτρα.
Ο αυτισμός είναι διαταραχή της κοινωνικής επικοινωνίας και συγκεκριμένα της κοινωνικότητας που είναι η ικανότητα του ατόμου να προσαρμόζεται στις κοινωνικές συνθήκες και η επιθυμία του να συνάπτει φιλικές σχέσεις και να συμμετάσχει σε κοινές δραστηριότητες. Μάλιστα είναι μία δεξιότητα που όλοι γενετήσια έχουμε μέσα μας.
Ο αυτισμός ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΟΜΙΛΙΑΣ. Υπάρχουν χιλιάδες παιδιά και ενήλικες στο φάσμα του αυτισμού που έχουν τέλεια άρθρωση και ομιλία. Το πρόβλημα με τον αυτισμό βρίσκεται στη χρήση της γλώσσας και τις λεκτικές αλλά και εξωλεκτικές συμπεριφορές, ύφος, χροιά, νοήματα…
Όπως καταλαβαίνουμε πρόκειται για ένα τεράστιο και συνάμα ανεξερεύνητο φάσμα το οποίο εμπεριέχει δύο μεγάλες κατηγορίες. Τον λειτουργικό αυτισμό με κανονική ομιλία, που είναι άτομα τα οποία έχουν αδίκως χαρακτηριστεί δύστροπα, περίεργα, στωικά, μονόχνοτα, αντικοινωνικά, παράξενα, μοναχικά κ.α.
Και τα άτομα με περισσότερες αισθητηριακές δυσλειτουργίες που παρουσιάζουν και άλλα συνοδά προβλήματα λόγου, γλωσσικά, φωνολογικά, συντακτικά, γραμματικά καθώς και ψυχοσυνασιθηματικά, μέχρι και ολική απουσία λόγου και ομιλίας όταν δεν τους παρέχεται ουσιαστική βοήθεια, οι επονομαζόμενοι χαμηλά λειτουργικοί αυτισμοί.
Τα παιδιά αυτά διαθέτουν μοναδικές δεξιότητές που κατά καιρούς σε όλη την ανθρωπότητα τους έχουν καταστήσει ικανούς να φτάσουν σε κορυφαίο επίπεδο τις ενασχολήσεις τους και να κατακτήσουν επαγγελματικές θέσεις σε παρά πολύ νεαρές ηλικίες αρκεί η κοινωνία να μπορέσει να διώξει μια για πάντα τα ταμπού της διαφορετικότητας.
Να επιτρέψουμε επιτέλους στα άτομα με ιδιαιτερότητες να κυκλοφορήσουν ανάμεσά μας με ίσα δικαιώματα στην ελληνική κοινωνία όπου δυστυχώς όποιος διαφέρει τιμωρείται και περιθωριοποιείται κοινωνικά. Τότε και μόνο τότε, θα μπορέσουμε σαν πολιτεία να χτίσουμε τις κατάλληλες υποδομές έτσι ώστε τα χαμηλά λειτουργικά άτομα του φάσματος να μπορέσουν να αυτονομηθούν ή και να αποκατασταθούν ακόμα και επαγγελματικά όπως σε προηγμένες χώρες ήδη έχουν αρχίσει μικρά αλλά γενναία βήματα προς εκπλήρωση αυτού του στόχου.
Δίνω λοιπόν τη σκυτάλη στους γονείς και συνοδούς των αυτιστικών ατόμων ότι με την κατάλληλη εκπαίδευση και πρώιμη παρέμβαση ο αυτισμός μπορεί να αντιμετωπιστεί.
Πρώτο βήμα είναι η πρώιμη παρέμβαση και δουλειά από το οικογενειακό περιβάλλον αφού προηγουμένως έχει προηγηθεί η συμφιλίωση με την ιδιαιτερότητα του παιδιού μας για να μπορέσουμε να απολαύσουμε τα μικρά καθημερινά « δώρα» που η διαταραχή αυτή μπορεί να μας δώσει. Γιατί…
κάθε παιδί είναι ένα θαύμα της φύσης και
ΤΟ ΜΗ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΟΥ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ
αφού η φύση, πρωτίστως, κατέχει το δικαίωμα της ποικιλομορφίας, γεγονός που κανένας δεν μπορεί να της το στερήσει.
Σημάδια που θα πρέπει να προσέξετε:
•Ακατάλληλη χρήση παιχνιδιών
•Υπερκινητικότητα – παθητικότητα
•Αδυναμία σχέσης με τρίτους
•Ακατάλληλο γέλιο
•Ακατάλληλο κλάμα
•Αδικαιολόγητο κλάμα
•Υπερευαισθησία σε θορύβους – ήχους
•Αντοχή σε θορύβους – ήχους
•Δυσκολία διαχείρισης αλλαγών της ρουτίνας
•Φτωχή ή παντελής απουσία ομιλίας
•Ομιλία που δεν έχει σχέση με τα συμφραζόμενα.
•Μη κοινωνική ομιλία, που δε σχετίζεται με τα συμφραζόμενα.
•Απότομη διακοπή ανάπτυξης του λόγου και της ομιλίας ή σταδιακή παλινδρόμηση σε προηγούμενα στάδια.
•Παράξενο δέσιμο με αντικείμενα
•Έλλειψη αίσθησης κινδύνου
•Παθητική απόκριση στο χαμόγελο από βρεφική ηλικία
•Όχι ή μη οργανωμένη βλεμματική επαφή
•Όχι απάντηση με χαμόγελο στο χαμόγελο, σε οικείους ήχους, σε οικεία παιχνίδια ή πρόσωπα
•Απαθές βρέφος στην αγκαλιά της μητέρας, το γνωστό «σακί»
•Δεν επιζητά να είναι με άλλους στο δωμάτιο
•Μετά τον έβδομο μήνα ζωής δεν αναζητά άτομα οικεία όταν φεύγουν από το μέρος του
•Στερεότυπο παιχνίδι
•Εμμονές
•Τελετουργικές κινήσεις
•Απομόνωση
Η επίσκεψη στον ειδικό μόνο καλό μπορεί να κάνει… ΜΙΛΗΣΤΕ ΓΙΑ ΑΥΤΟ!
ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ !!!
Μποχατζιάρ Σπ. Ευάγγελος
Λογοθεραπευτής, Ειδικός Παιδαγωγός – Ιrlen Diagnostician, INPP Sc. P.
©All rights reserved. mpoxatziar.gr2021
el
0
    0
    Καλάθι
    Το καλάθι είναι άδειοΕπιστροφή στο βιβλίο