Αγαπημένε μου Δάσκαλε:
1. Μόνο και μόνο να υπάρχω στην τάξη είναι για εμένα ένα ΚΑΤΟΡΘΩΜΑ.
2. Μπορώ να νιώσω τη θερμότητα, τη μυρωδιά των συμμαθητών μου, της δικιάς σου καθώς και όλων των αντικειμένων που βρίσκονται στο χώρο. Κάποιες φορές με πνίγουν.
3. Τι θα έλεγες αν για να μάθω το «Β» φτιάχναμε μπισκότα μαζί στο σχήμα του, το ακουμπούσα στο μάγουλό μου άψητο και ψημένο, το μύριζα τελετουργικά, το έτρωγα ή το κρατούσα στο στόμα μου μέχρι να διαλυθεί το σχήμα του. Κι αν με έβαζες να τρέχω, να περπατώ, να πηδώ, να χορεύω σε σχήμα «Β»…;
4. Στην μάθηση δεν υπάρχει “one size”. Aυτό είναι μόνο στα ρούχα. Επίσης, το ταβάνι μόνο για τα σπίτια…
5. Ακούω, γεύομαι, μυρίζω, νιώθω, αισθάνομαι πράγματα που ποτέ σου δεν είχες φανταστεί. (Ο ήχος του στομάχου σου καθώς μιλάς για παράδειγμα)
6. Παίζοντας μαθαίνω, μαθαίνω παίζοντας.
7. Κάποιες φορές μπορεί να χρειαστεί να με διδάξεις σαν να ήμουν μωρό. Αυτό δε σημαίνει ότι είμαι όμως.
8. Κάποιες άλλες, αν και είμαι παιδί, μοιάζω σαν να είμαι ενήλικας, πιο σοβαρός και από τους πραγματικούς ενήλικες. Σε κάθε περίπτωση, όμως, είμαι παιδί.
9. Είναι τρομακτικά βαρετό σε όλο το δημοτικό, για παράδειγμα, να περνάνε χρόνια και να μαθαίνω τους ίδιους κανόνες γραμματικής ορθογραφίας. Ή να μαθαίνω με τον ίδιο ακριβώς πανομοιότυπο τρόπο. Χρειάζομαι ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ. Χρειάζομαι ΕΚΠΛΗΞΕΙΣ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
10. Πολλές φορές μια και ΜΟΝΟ ιδέα μπορεί να μου προκαλέσει συνεχόμενες, επαναλαμβανόμενες κινήσεις των δαχτύλων μου, των χεριών μου, ολόκληρου του σώματός μου.
11. Όταν σε κάνω να νιώθεις πονοκέφαλο, ναυτία, κάψιμο στο κεφάλι, ταχυπαλμία, να θες να ουρλιάζεις μη μου κρατάς κακία. Μπορεί εκείνη την ώρα να νιώθω κάτι πολύ πιο επώδυνο από όλα τα παραπάνω.
12. Αν δεν βιώσω κάτι, δεν μπορώ να το μάθω.
13. Όταν δε συνεργάζομαι ψάξε να βρεις τι φταίει. Θα ήθελα πολύ να σε κάνω χαρούμενο. Σιγουρα.
Με αγάπη και εκτίμηση στο λειτούργημά
σου.
Καλή και δημιουργική σχολική χρόνια!
Evangelos Bochatziar
© mpoxatziar.gr2021