• 89

ΠΡΟΛΗΨΗ – ΔΙΑΚΡΙΣΗ – ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ
Ας διαχωρίσουμε τέσσερις «πολυακουσμένες» καταστάσεις οι οποίες είναι γνωστές σε αυτιστικά παιδάκια, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δε συμβαίνουν σε παιδιά μη αυτιστικά αλλά με αναπτυξιακά προβλήματα, σε παιδιά τυπικής ανάπτυξης ακόμα και σε ενήλικες.

MELT DOWN :

Κατάρρευση συστήματος. Όταν το περιβάλλον γύρω μου είναι τόσο υπερβολικό για την αισθητηριακή μου επεξεργασία σε σημείο να με κάνει να καταρρέω . Οι αισθήσεις μου παίρνουν φωτιά. Αδυνατώ να ελέγξω την κατάσταση και πρέπει επειγόντως να αποδράσω. Το άτομο που το παθαίνει δεν μπορεί να το ελέγξει σαν να είναι κάτι παραπάνω από τις δυνάμεις του, κάτι «σαν αντίδραση επιβίωσης»

TANTRUM

Μη αποδεκτές κοινωνικά συμπεριφορές που σκοπό έχουν να χειραγωγήσουν άτομα που εμπλέκονται. Το άτομο που το παρουσιάζει ξέρει τι θέλει, το ελέγχει και προσπαθεί να το κερδίσει με αυτό τον τρόπο αυτό που έχει στο μυαλό του ή πολλές φορές απλά τραβά την προσοχή.

SHUT DOWN

Θα ήθελα να περιγράψω αυτή την κατάσταση με τρεις ελληνικές εκφράσεις:
Α. Κλείνω διακόπτες
Β. κατεβάζω ρολά.
Γ. «Χτυπά κι άλλο, πλέον δεν καταλαβαίνω τίποτα!»
Έχω καταπιέσει τόσο πολύ τις φυσικές αντιδράσεις μου στο περιβάλλον γύρω μου που πλέον δεν αντιδρώ σε τίποτα προσπαθώντας να αντιμετωπίσω την κατάσταση νοητικά.

BURN OUT

Όταν ο εγκέφαλος κλειδώνει, σταματά η βελτίωση – εξέλιξη δεξιοτήτων λόγω συνεχόμενης πίεσης και άγχους που μπορεί να έχει διαρκέσει από μερικές ημέρες μόνο, μέχρι και χρόνια. Σε αυτή την κατάσταση συναντάμε αυτιστικούς οι οποίοι έχασαν δεξιότητες οι οποίες θεωρούνταν κερδισμένες.

Bochatziar Sp Evangelos
Λογοθεραπευτής, Ειδικός Παιδαγωγός – Ιrlen Diagnostician – Clinic Director – trainer, INPP Sc. P.
©All rights reserved. mpoxatziar.gr2021. Με την επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος.

en_GB
0
    0
    Cart
    Το καλάθι είναι άδειοΕπιστροφή στο βιβλίο